.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

onsdag 25 mars 2020

Inte så jag menade

- Du jag tänkte titta upp till dig en stund. Om det passar alltså.
- Jo det gör det väl.
- Säg till om det inte passar. Det var bara en idé jag fick.
- Jo det går väl bra… fast vi ska snart äta.
- Ja men då ska jag inte störa.
- Du stör inte…
- Säkert? … I så fall kommer jag upp nu direkt.
- Mmm.
- Du låter inte övertygad precis.
- Jaså… jodå.
- Nä, det gör du banne mig inte.
- Hur ska jag låta då?
- Ja men sluta nu. Hur mår du egentligen?
- Jag mår bra.
- Alltså, nu bestämmer vi att jag kommer en annan gång för jag hör på dig att du inte vill idag.
- Det var inte så jag menade...
- Nä det var det kanske inte men det var det du sa. Det är helt att få ett rakt besked från dig. Hur vill du att man ska veta vad du menar när du svamlar på det viset?
- Men det säger jag ju.
- Nä det är just vad du inte gör. Det är rena gissningsleken att prata med dig.
- Låt bli att prata med mig då.
- Och nu är du sur också.
- Jag är inte sur.
- Du jag ska på stan nu så jag har inte tid att prata längre. Vi ses en annan gång.
- Shit vad somliga ska konstra till det.

Inspirerad av orden banne mig från Skrivpuff.

2 kommentarer:

  1. Uh vilken jobbig konversation. Jag lider. Jättebra skrivet! Kul att du skriver lite längre texter också!

    SvaraRadera
  2. Kunde inte låta bli att skratta där på slutet. så hopplös kommunikation! Och hur vanligt är det inte?
    Jättebra!

    SvaraRadera