.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

måndag 14 december 2009

Kalla Byxor

Någon har påpekat att man inte kan vara en hon och heta Kalle. Det är rätt. Det kan man inte. Det tror jag inte i alla fall. Men man kan vara en hon och kalla sig för Kalle. Det har jag inte hört något annat än att man kan göra så. Fast jag kanske ska kalla mig för Kalla Byx i stället. Eller Kalla Byxor. Det passar rätt bra faktiskt. Och så kan jag ändra namnet på bloggen på samma gång. Det var aldrig meningen att den skulle heta Hälsning från Ormanäs. Den skulle heta Kålsoppa. Jag tror att jag ska göra det. Ändra namnet på bloggen. Och på mig själv. Jag ska bara tänka lite först. Jag är en sån som måste tänka.

2 kommentarer:

  1. Nej, nej - jag tycker så mycket om namnet som du har på bloggen! Jag ser huset framför mig, och kaminen som glöder under trappan, och verandan och hela den mysiga miljön med tädgården och skogen. (Se även min kommentar till förra inlägget.)

    Om du inte gillar att kalla dig Kalle Byx så kanske du vill kalla dig Kålsoppa i stället?

    Gillar din blogg, den har en ton som du inte så ofta visar InRealLife men som ändå är du och som tilltalar mig. Blog on!

    SvaraRadera
  2. Du har ett underbart namn på dig själv och ett lika ljuvligt namn på din blogg, även om Kålsoppa är gott. Så ändra inte (det tänker du nog inte längre, detta inlägg är ju gammalt.)

    Jag njuter av dina ord och fnissar förnöjt åt att jag visste rätt.

    SvaraRadera