.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

lördag 8 januari 2011

Något att glädjas åt

Har du något glädjeprojekt i skrivbordslådan? Ja, det är inte jag som undrar, det är Socialstyrelsen. Har du några dikter kanske? Som du har skrivit själv. Eller en oöppnad chipspåse? En årslön som bara väntar på att spenderas? Jaså inte det. Men du har kanske en överraskning till din älskade. Eller gömmer du dina cigarretter där i skrivbordet? Eller en fickplunta med något stärkande. Inte det heller! Men vad har du i skrivbordslådan då? De vill veta det. Socialstyrelsen.

15 kommentarer:

  1. Inga hemligheter här inte....de ska veta allt....socialstyrelsen.

    SvaraRadera
  2. Orginellt. Väldigt nyfiken den där socialstyrelsen..

    SvaraRadera
  3. Tittade in på tips från Caja och Lippes bloggar. Gillar dina inlägg/tankar som är korta och kärnfulla! Följer dig gärna ett tag... Hälsning från Söderslätt

    SvaraRadera
  4. Haha - var får du allt ifrån? Underhållande.

    SvaraRadera
  5. Rolig, men samtidigt allvarlig. För de skulle nog bra gärna vilja veta allt därborta på Socialstyrelsen.

    SvaraRadera
  6. Illa om man råkar ha ett lik liggandes skräpandes i lådan...

    hrmmm/caja

    Tyr att man inte har nåt sån't då...!

    SvaraRadera
  7. Tackar blygt för kommentaren om mina bilder...

    tron är dock liten att någon tidning skulle vilja ha dem...jag har bara fotat sen i somras och då med en mobil, det är först nu som jag har köpt ett lite bättre kamera.

    Varm, varm kram och stort tack.../caja

    SvaraRadera
  8. Då har ni inte hört talas om SCB. Dom lär t om vara ännu värre än Socialstyrelsen. :)

    SvaraRadera
  9. Nu har jag gjort en blogg där det enbart kommer att ligga foton....tack för inspirationen och välkommen in.

    www.photobycaja.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Ett riktigt glädjeinlägg! Jag väljer att skratta åt orimligheten i allt de vill veta.
    Men på jobbet skrattar jag inte. Med Pias kommentar som bakgrund, kan jag berätta att Sadistiska CentralByrån, med hot om vite kräver in uppgifter om allt som finns i och utanför skrivbordslådorna på en arbetsplats.

    SvaraRadera
  11. Jag garvar här, jag med. På något sätt lyckas jag bli utvald med jämna mellanrum att svara på enkäter om allt och ingenting. Sedan kommer det besvikna brev där det står "Du har inte svarat, men känn inga krav, men om du ville, så vore det så bra.."
    Jag sätter mig dock över hur bra det vore och ignorerar breven. Sån är jag ;)

    SvaraRadera