.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

måndag 3 oktober 2011

Det man inte ser

Fröken nickar mot honom. Menar hon att han ska gå fram till tavlan? Det gör han inte. Vad hon än säger går han inte fram och förresten sitter han fast i stolen. Han hör att någon fnittrar men låtsas att han inte märker det. Kniper ihop ögonen. Det man inte ser finns inte. Om man inte finns så kan man inte skratta men för säkerhets skull stoppar han fingrarna i öronen också. Så. Nu finns de inte. Klasskamraterna. Inte fröken heller. Det finns inget klassrum och ingen matte och ingen skola, det är bara något som han drömt alltsammans.

(skrivpuffutmaning: skriv om något osynligt)

10 kommentarer:

  1. Stackarn, livet i skolan kan vara allt för hårt.

    SvaraRadera
  2. Nä syns man inte så finns man inte..sååå e de...eller??

    SvaraRadera
  3. Exakt så är det. Syns man inte, så finns man inte.

    SvaraRadera
  4. Tungt, jag känner med killen.Vet hur det känns.

    SvaraRadera
  5. Så träffande. Väldigt bra.

    SvaraRadera
  6. Som vanligt är du så otroligt bra på att verkligen säga något på litet utrymme. Mästerlig tycker jag! Cissi (har problem med inloggning, därför skickar jag kommentarer som anonym)

    SvaraRadera
  7. Jag håller med de andra, det träffar rakt i hjärtat.

    SvaraRadera