.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

söndag 26 september 2010

Bråddjup

Anledningen till att jag inte är cirkusartist är inte att jag inte kan lägga benen bakom huvudet samtidigt som jag står på händer på fjorton konservburkar, inte att jag inte kan slå baklänges kuller-byttor på en vinglande enhjuling, inte att jag inte kan trolla fram näsdukar ur öronen medan jag dansar. Det kan jag! Anledningen till att jag inte är cirkusartist är att jag aldrig skulle våga kasta mig ut för bråddjupen.

6 kommentarer:

  1. Vore ännu bättre utan "Det kan jag!"

    SvaraRadera
  2. Ibland är det "bara" modet och självförtroendet som fattas....Bra

    SvaraRadera
  3. Jag gillade "Det kan jag!" Jag tycker meningen ger extra tryck till slutklämmen.

    SvaraRadera
  4. Härligt livfull text. jag är också höjdrädd.

    SvaraRadera
  5. Gillar det lite barnsliga "Det kan jag!" Det ger texten karaktär.
    För övrigt har jag aldrig förstått tjusningen med cirkus. Och kasta mig ut för ett bråddjup skulle jag ALDRIG göra.

    Och sen gillar jag texten; den har charm och jag tror du ljuger om det där med de fjorton konservburkarna (jag tycker om lite lagom mycket ljugande). Nu tror jag att jag fått med allt.

    SvaraRadera
  6. Klart du inte ska kasta dig utför bråddjupen. Även om du kan.
    Håll dig på grusvägen, du.

    SvaraRadera