.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

onsdag 27 april 2011

Ett finger från döden

Jag rör mig, alltså lever jag. Eller om det är tvärtom, jag lever, alltså rör jag på mig. Värre var det för Fritz. Han hade spanska sjukan och kunde inte röra på sig. Låg på epidemisjukhuset där de döda skyfflades ut i likrummet i rasande tempo. Fritz också. Inte förrän han fattade vad som höll på att hända och lyckades lyfta lite på det ena fingret. I 57 år berättade han samma historia om och om igen.

(skrivpuffutmaning: skriv om att röra sig)

5 kommentarer:

  1. Härlig! Man får hoppas att Fritz var en lika god berättare:)

    SvaraRadera
  2. Det var en viktig rörelse - full av kraft!

    SvaraRadera
  3. du lyckas berätta så mycket på så lite utrymme, verkligen bra!

    SvaraRadera
  4. Nu är det lika långt till stjärnorna som från stjärnorna till dig.

    SvaraRadera