.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

söndag 15 augusti 2010

Vad är du rädd för lille vän?

Vad är det som skrämmer dig? Är det farbror Weidstam som spökar nu igen? Eller är det pojkarna? De stora pojkarna. De är inte så farliga som de själva tror. För det är väl inte Dordy du är rädd för? Dordy med den vassa tungan. Henne ska du inte bry dig om. Hon pratar mycket men vad säger hon? Att hon gjort en nagelskulptering för elva mille. Och det svarta där borta, det ska du inte heller oroa dig för. Det är bara en skugga. Din egen skugga. Så nu frågar jag igen. Vad är du rädd för lille vän?

5 kommentarer:

  1. När jag läser din text, känns den som en sång, en melodi att förskjuta rädslor med - en försäkran om att inget egentligen är farligt. Allt ordnar sig.

    SvaraRadera
  2. Ja här rockar det, särskilt Dordy

    SvaraRadera
  3. Så bra. Så mycket det finns egentligen som man är rädd för, det är nog okay, så länge man inte glömmer att vara orädd ibland också. Eller modig fast man är rädd.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har fått en rekommendation om dig och dina texter till Skrivpuffkalendern. Om du vill vara med så skicka några puff-texter till mig som du har gjort, gärna att du talar om vad ämnet var oxå. Du kan få vara med med fyra texter om du vill. Max 2600 tecken.

    Hälsningar Yohannah Leidefors
    yohannah.leidefors@gmail.com

    SvaraRadera