.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

lördag 27 november 2010

Solidariskt familjehjärta

Du talar så vackert att jag får tårar i ögonen. Det är gripande, välformulerat, allt vad du vill. Det är så tjusigt att hälften hade räckt. Så alltigenom god kan ingen människa vara. Inte ens du. Jag tror helt enkelt inte på dig. Något måste det väl finnas som gnager i ditt solidariska familjehjärta. Jag vill höra det också. Jag vill höra allt. Ja men ut med språket då. Sitt inte där och jamsa med.

9 kommentarer:

  1. Jag gillar dina texter. De är så mänskliga. Att inte tro att något kan vara så bra, utan att man då genast börja leta fel och brister...det är mycket mänskligt beteende tycker jag....detta problemfokuserande. Jag har varit med om att folk har stört sig på mig för att jag är "för glad"...

    SvaraRadera
  2. ha, ha,,,tänk om man skulle vräka ur sig något dylikt på en bröllopsmiddag

    SvaraRadera
  3. ja visst vill man ha hela kakan om det ska låta trovärdigt.

    SvaraRadera
  4. Jag läser dina små texter och njuter!
    Ja, det är rätta ordet.
    Älskar tvärvändningen i den här texten.

    SvaraRadera
  5. Det här är ju bara så bra!

    SvaraRadera