.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

måndag 12 november 2018

Hej hopp

typiskt dig sa du
typiskt dig att vara sur på julafton
jag är inte sur sa jag
ser du inte att jag ler
och skrattar sa jag
och tog på mig plastleendet
och log igen
hej hoppsan
i galoppsan
måste vara stark måste vara stark
måste le mitt gaskauppdigleende
nuskavivaragladaleende.
måste vara stark
i juletid
så vi får julefrid
för nu är glada julen här
och alla springer runt och svär
svär
svär

Inspirerat av ordet anstöt från Skrivpuff.

4 kommentarer:

  1. Sorgligt, känns riktigt förskräckligt. Bra!

    SvaraRadera
  2. Fy för den konstgjorda attityden men bra ordat/kram

    SvaraRadera
  3. Jag har sett att du brukat kommentera Ursulas blogg hemligheter.nu. Jag ville bara meddela att Ursula gick bort inatt. Mvh Carolina

    SvaraRadera