.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

torsdag 2 juli 2020

Hen heter Charlie

- Vad kan en sån liten krabat heta då?
- Hen heter Charlie.
- Charlie. Det är väl både ett flick- och ett pojknamn, är det inte det.
- Jo.
- En grönklädd Charlie. Inte lätt att veta om det är en pojke eller en flicka då.
- Måste du veta det?
- Måste och måste. Lite nyfiken är jag väl.
- Varför det?
- Men…
- Gör det någon skillnad för dig om det är en pojke eller en flicka?
- Skillnad och skillnad...
- Detta är mitt barn. Hen heter Charlie. Vad heter du själv förresten?
- Jag heter Kim.
- Kim. Det är väl både ett flick- och ett pojknamn, är det inte det?
- Jo.
- En svartklädd Kim. Inte lätt att veta om du är en man eller en kvinna.
- Nä nu...

Inspirerad av ordet nyfiken från Skrivpuff.

1 kommentar:

  1. Bra och finfin dialog! Jag har också undrat varför det är så infernaliskt viktigt att veta kön.

    SvaraRadera