.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

torsdag 2 juni 2011

Dötrist dötid i väntan på döden (2)

Vaknar tidigt, snart kommer töserna med mat, en patience, så går tiden fortare, nu kommer de nog snart, fast klockan är bara tio, inget roligt på TV fast den flimrar bara, ska fråga Erik om han kan laga den, han ringer säkert nästa vecka, eller nästa kanske, nu är töserna här, jo tack, en ska inte klaga, jaha, det vara halva dan det, roligare än så här kommer det aldrig att bli.

(skrivpuffutmaning: skriv om en epok)

8 kommentarer:

  1. :-/
    En text som lever upp till sin titel. Usch ja.

    SvaraRadera
  2. vill inte erkänna att det är så....

    SvaraRadera
  3. så är ju ändå livet, tydligt att många väljer att skriva om vi människor en epok

    SvaraRadera
  4. Igenkännande! Jag hoppas dock att det ryms mer mellan raderna, jag vill ha mer av livet än så!

    SvaraRadera
  5. Du är sanslöst bra!!!! :D

    Och jag pausar, varken ofrivilligt eller frivilligt, hittar helt enkelt inte rätt bland orden. Ser en form, skapar en annan... så kan man inte ha det. Din kommentar värmde <3

    SvaraRadera
  6. Ps. Texten om plyteboken är Suverän :D. En enda stor familj...

    SvaraRadera
  7. Ljug för mig säg att allt det bästa ej har hänt.

    SvaraRadera