.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

onsdag 29 juni 2011

Hur står det till?

- Tack, lite trött bara, jag oroar mig ...
- Trött, vem är inte trött. Jag sover inte om nätterna. Förra natten sov jag bara tre timmar och natten innan fick jag inte en blund i ögonen och...
- ... för Gustav. Han är så sen med allt. Börjar tro att det är nåt fel på honom.
- Det ska du inte oroa dig för. Jag vet en som inte pratade förrän hon var tre och hon är världens härligaste unge. Och Adam du vet...
- Mats bekymrar sig också. Han har blivit så konstig den sista tiden. Jag känner inte igen honom. Oroar mig för honom också.
- Du som har världens snällaste gubbe. Du har väl inget att klaga över. Tänk på...
- Och så verkar det som jag har lite svårt att göra mig hörd också. Jag sticker nu hördudu.
- Jaså, hör du inte. Jag känner en som...

(skrivpuffutmaning: skriv om att lyssna)

6 kommentarer:

  1. Vissa människor är verkligen urdåliga på att lyssna! Om man bara kunde göra som personen i din text lite oftare när man upptäcker det och gå därifrån.

    För jättelängesedan kommenterade du min text om ett strömavbrott. Håller fullständigt med dig om att det kanske oftast inte alls är så mysigt med strömavbrott, mest besvärligt och störande faktiskt ...

    SvaraRadera
  2. så bra skildrat, jag behöver inte säga mer än så!

    SvaraRadera
  3. En del människor för alltid monologer även om de är i dialoger, det är märkligt det där... Klockrent skrivet :)

    SvaraRadera
  4. Ack ja. Det känner jag igen. Bra av den som drog. Åtminstone verkade det så i det här fallet.

    SvaraRadera
  5. Bra! Känns igen. Många ställer frågor utan att lyssna på svaret.

    SvaraRadera
  6. Bedrövligt träffsäkert och som taget från en vardag var som helst. Du glänser med orden.

    SvaraRadera