.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

måndag 23 maj 2011

Pastis heter det

"Det var en väldans god pastisch det här."
"Pastis heter det, inte pastisch."
"God var den i alla fall. Den smakar skomakare."
"Skomakare? Du vet väl inte hur skomakare smakar."
"Som den här pastischen ungefär."
"Det heter pastis, sa jag. Pastisch är nånting helt annat."
"Förresten smakar den hostmedicin också."
"Vilken då?"
"Jamen hallå. Pastischen förstås. Eller vad det hette."

(skrivpuffutmaning: skriv om något tvivelaktigt)

12 kommentarer:

  1. Ler gott åt din intelligenta dialog. :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, kan se framför mig en liten förnäm besserwisser dam som konverserar med någon vid sommarstället kanske... Roligt!

    SvaraRadera
  3. Håller med Tess. Jag skrattar gott åt din text

    SvaraRadera
  4. håller med marie, underbar humor!

    SvaraRadera
  5. Jag fnissar också åt dessa två filurer!

    SvaraRadera
  6. Intressant diskussion, blir som helt uppsnurrad i kolan:)

    SvaraRadera
  7. Kärt barn har många namn! Gillar bäst den italienska med flamberad kaffeböna i.

    SvaraRadera
  8. Pastis, det är ju sommar och Medelhav. Med ett litet stråk av hostmedicin.
    Flamberad kaffeböna hag jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera
  9. haha ja tvivelagtigt utan tvekan

    SvaraRadera