.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

söndag 19 september 2010

En blå, en vit och en gul

Du ska lägga en lapp i varje kuvert. En blå, en vit och en gul. Vilket parti du ska välja? Det måste du bestämma själv. Nej, inte alla röstsedlarna i samma kuvert. Tre kuvert ska det vara. Nej, du får inte rösta till din man fast du vet vad han vill. Nä, inte två vita och en gul. Det ska vara en blå, en vit och en gul. Nej, jag känner inte din fru, du måste ta med din legitimation.

Veckan som röstmottagare är slut. Idag har jag röstat själv. Jag la en blå, en vit och en gul röstsedel i olika kuvert. På rätt parti.

5 kommentarer:

  1. En procedur att vara rädd om.
    Undra just hur många vita, blå och gula lappar det gått åt?

    SvaraRadera
  2. Hjälte! Har du varit röstmottagare! Är det sant att de frågar vad de ska rösta på?

    SvaraRadera
  3. Ha, ha...jag skrattade åt det där idag när jag röstade och Lilleman brutalt slet undan skynket som dolde mig för alla andra. Tagen på bar gärning så att säga.

    SvaraRadera
  4. Ja, som röstmottagare är du är en hjälte :) Vi får hoppas många, många la sina röster på rätt parti! Just nu har jag faktiskt lite ångest av att se på valvakan...

    SvaraRadera
  5. Antihjälte mest. Och Marmoria. Om du visste vilka frågor jag fick.

    SvaraRadera