.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

måndag 20 september 2010

Inte ens slutklämmen är rolig

Jag ville inte stiga upp idag. Jag vill inte leva i ett land där de rika stjäl från de fattiga, där man tvingar dödssjuka människor att arbeta, där man inte har råd att gå till tandläkaren när man är gammal, där barn till ensamstående föräldrar sorteras ut redan i förskolan, ett land där rasismen smugit sig ända in i parlamentet och där det inte finns någon solidaritet. Hur solidarisk är jag själv?

10 kommentarer:

  1. Det kunde varit värre!

    Du kunde vaknat på morgonen utan mat på tallriken, du kunde vaknat på morgonen och undrat hur många gånger du skulle bli våldtagen idag, du kunde vaknat i fängelset på grund av den där artikeln du skrev.

    eller, den värsta,
    en morgon kanske du inte vaknar alls.

    SvaraRadera
  2. Hm, jag tänkte skriva att nej det var f-n i mig inte roligt. Men nu bromsade ju Anders de tankarna lite ;) Vi får väl göra vårt bästa helt enkelt!

    Och en morgon vaknar vi ändå inte. Det finns inget "kanske" alls i det.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Solidaritet är något man hyser med människor som är solida och ariska (jag har inte kommit på det själv).

    SvaraRadera
  5. När allt sätts i perspektiv så kunde det ju vara mycket värre, även om jag är väldans besviken på hur det blev.

    SvaraRadera
  6. Svårt med vinklar och perspektiv.
    Inget fel med att man vill ha det bra och att alla runt omkringen ska ha det bra.

    Bra text

    SvaraRadera
  7. Bra! Ja, man vaknade i morse i ett annat land än det där man somnade igår...

    SvaraRadera
  8. Jovisst, kan det vara svårt att vakna ibland. Och jag skulle ju så gärna vilja att Sverige var lite bättre, lite solidariskare. Så att man kunde vara lite stolt.

    SvaraRadera
  9. Fint foto också. Från urskogen.

    SvaraRadera
  10. INTE JAG HELLER!
    Om man hela tiden ska tänka att det kunde ha varit värre så kommer inget förändras. Och för många människor i vårt sammhälle är det förjävligt. Och ett hårdare, omänskligare samhälle håller på att växa fram, vilket drabbar alla på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera