.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

fredag 17 september 2010

Uppförsbackar

Jag springer. Varje dag. Kutar runt på skogsvägarna här utanför och undrar varför uppförsbackarna inte har blivit nedförsbackar när jag springer tillbaka. Det är konstigt tycker jag. Idag slog jag en lov runt tjärnen också. Tittade på kossorna som stod med huvudet åt samma håll. De får flytta in i lagårn snart för hösten är på väg. Löven har redan börjat singla ner från träden. Uppförs-backarna tar på mina krafter men jag får lön för mödan. Känner mig duktig för en gångs skull. Jag springer. Varje dag.

9 kommentarer:

  1. Bra jobbat.
    Motion är bra för skrivandet.

    SvaraRadera
  2. Springa är skönt och visst är det konstigt det där med uppförsbackarna....
    Fyndigt sätt att få in orden.

    SvaraRadera
  3. Skrivande är motion för hjärnan! Bra text, snyggt flyt

    SvaraRadera
  4. Skulle du inte sluta skriva om kor? ;-)

    SvaraRadera
  5. Haha, marmorias kommentar :D Fast jag skrev ju faktiskt att jag ville du skulle skriva om kor ;) Jag ser dig framför mig, på de små vackra skogsvägarna! Bra skrivet som alltid, såklart!!!

    SvaraRadera
  6. Ps. Nu fnissar jag ihjäl mig - kontrollordet blev "tocke", finns det sådana där också? ;)

    SvaraRadera
  7. Gillar kossorna sluta inte med dom!

    SvaraRadera
  8. Hej Y. Här finns tockar också. Men de har inte huvudet åt samma håll.

    SvaraRadera
  9. Det är bra att du springer. Det ÄR duktigt. Men inte är det höst redan. Sensommar, javisst. Lite kyligt, men ändå vackert.

    SvaraRadera