.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

fredag 7 oktober 2011

Det var inte så jag menade

- Du! Jag tänkte titta upp till dig en stund. Om det passar alltså.
- Jo, det gör det väl.
- Säg till om det inte passar. Det var bara en idé jag fick.
- Jo det går väl bra… fast vi ska snart äta.
- Ja men då ska jag inte störa.
- Du stör inte…
- Säkert? … I så fall kommer jag upp nu direkt.
- Mmm.
- Du låter inte övertygad precis.
- Jaså… jodå.
- Nä, det gör du baske mig inte.
- Hur ska jag låta då?
- Ja men sluta nu. Hur mår du egentligen?
- Jag mår bra.
- Och du är riktigt säker på att du vill att jag ska komma?
- Jo, visst… fast här är ganska rörigt...
- Alltså, nu bestämmer vi att jag kommer en annan gång för det hör jag på dig att du inte vill idag.
- Det var inte så jag menade..
- Nä, det var det kanske inte, men det var det du sa. Jag förstår att det inte är världens lämpligaste att jag kommer just nu.
- Det sa jag inte.
- Nä, det sa du inte, för det är totalt omöjligt att få ett rakt besked från dig. Hur vill du att man ska veta vad du menar när du svamlar på det viset?
- Men det säger jag ju.
- Nä det är just vad du inte gör. Du är så otydlig att det är rena gissningsleken att prata med dig.
- Låt bli att prata med mig då.
- Och nu är du sur också.
- Jag är inte sur.
- Du. Jag ska på stan nu, så jag har inte tid att prata längre. Vi ses en annan gång.
- Fan vad somliga ska konstra till det!

(skrivpuffutmaning: skriv om att vara otydlig)

7 kommentarer:

  1. Otydlighetsrekord OCH längdrekord! Vad blir det härnäst? Något i Grottbjörnens folk-längd? Vad har du gett dig in i? Vad blir det av din identitet, Kalle Byx? ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man tro?? Dubbla budskap.

    SvaraRadera
  3. Blir stressad av all denna otydlighet. :)

    SvaraRadera
  4. Mycket bra tolkning av otydlighet! :)

    SvaraRadera
  5. Jag blir alltid avundsjuk på mänskor som kan skriva dialog på det här sättet, om egentligen inget alls, men det löper bara på så fint och som hämtat ur verkligheten. Fast bättre. "Nu är du sur också". Ja.

    SvaraRadera
  6. :) Fin underhållning! Gillar &så att det är svårt att ta parti.

    SvaraRadera