.

.
Klicka på bilden om du vill köpa mina böcker.

lördag 1 oktober 2011

En award

Jag har fått en award. Rosenawarden. Jag fick den av regnnatt. Regnnatt som förvandlar varje ord hon rör vid till poesi. Jag känner mig stolt och hedrad. Tack regnnatt.

Varför bloggar du?

Jag skrev för mig själv ända tills jag hittade bloggarna hemligheter.nu, Ulvstrumpas strumplåda och skrivpuff. Då var jag fast. Att blogga är mycket roligare. Dels för att jag får respons men mest för att jag får tillgång till en ny värld av härliga skribenter.

Vilka bloggar följer du?

Jag följer uppkäftiga bloggar med alldeles egna uttryck.

Awarden skickar jag vidare till några bloggar som jag saknar mycket med förhoppning om att de ska återuppstå.

Saqer
Pärlans skriverier
På det viset

och till dem som inspirerade mig att börja blogga

hemligheter.nu
Ulvstrumpas strumplåda

Tack regnnatt, tack skrivpuffare, tack alla ni andra.
Sluta aldrig skriva.

7 kommentarer:

  1. En välförtjänt award!! Gillar alltid vad du skriver även om jag inte kommenterar alltid. Ofta ord som räcker hela dagen...

    SvaraRadera
  2. Åh, tack!
    Vad glad jag blir!
    Nu kanske jag skakar liv i den bloggen bara för det...

    SvaraRadera
  3. Oj så glad jag blev. Du (På detta viset) är en av alla bloggar som jag inte kan kommentera så jag trodde inte att du hade fått budskapet. Ser fram emot att läsa dig igen.

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag blev lyckoglad här nu, att du läste hos mig och Hemligheter och sedan bestämde dig för att skriva blogg, för du skriver så bra! Det hade jag ingen aning om, men tusan så bra, för annars hade bloggvärlden varit fattigare. Och tack för awarden, jag är som vanligt efter med allting, men jag ska kommma i kapp. :)

    SvaraRadera
  5. Och här är jag igen, med en award till dig http://ulvstrumpa.blogspot.com/2011/10/tack-tack-tack.html

    SvaraRadera
  6. Tusen tack ska du ha för den rosen!
    :)
    /SAQER

    SvaraRadera
  7. Åh, stort tack för awarden, Kalle Byx! :-)

    Jag känner mig egentligen kluven till awards, för om man ska ge den vidare till tre andra så blir det en sådan vånda, och det är så svårt att välja - och jag tänker på dem jag INTE väljer, hur de ska känna... kanske: "Jaså, min blogg var inte bra nog..."

    Får jag omvandla vidarebefordrandet till att be mina favoriter att gästblogga på Hemligheter? Med länk till gästens egen blogg?

    Har du förresten sett att jag skrivit en bloggpost om din läsvärda blogg? :-)

    Ha det!
    Jag tycks förresten inte ha fått några hyresgäster i någon av mina fågelholkar... :-(

    SvaraRadera